Szkolenie zapoznaje z paletą narzędzi pomocnych przy gromadzeniu i porządkowaniu treści zbieranych za pomocą internetu. Pomoże znaleźć odpowiedź na pytanie: co zrobić, żeby bez trudu otrzymywać regularnie interesujące treści?
Szkolenie jest skierowane do każdego użytkownika sieci i przedstawia zarówno proste narzędzia, jak i bardziej wymagające. Etapy pracy są przedstawione krok po kroku, tak by uczestnik mógł dopasować narzędzie do swoich potrzeb, umiejętności i sposobu użytkowania internetu. Szkolenie ma przystępną formę, dlatego zrozumienie i wykorzystanie nawet najbardziej skomplikowanego narzędzia nie jest trudne.
Szkolenie powstało podczas seminarium pod kierunkiem Katarzyny Michałowskiej, która zaprosiła do interdyscyplinarnej współpracy kilka utalentowanych osób: Anę Matusevic, Macieja Michniewskiego, Macieja Biegajewskiego, Annę Iwanowską, Annę Górecką, Michała Misiak, Ariela Jabłońskiego.
Do każdego codziennie dociera inna porcja informacji. Jedni śledzą ulubione strony, drudzy zazwyczaj korzystają z e-maila, a pozostali zbierają informacje w social mediach. Jednakże każdy z nas zmaga się z kilkoma podstawowymi problemami. Musimy przeanalizować zbyt dużo informacji i potrzebujemy uporządkować je w jakiś sposób. Są informacje, do których chcielibyśmy wrócić, obawiamy się, że ważne tematy nas ominą, lub że nie będziemy mieli w porę dostępu do innowacyjnych treści oraz że źródło otrzymanych artykułów jest niewiarygodne.
Szkolenie jest przygotowane w taki sposób, by pomóc użytkownikowi sieci uporządkować gromadzone informacje. Pokazuje, jak zebrać cenne dane i sprawdzić, czy są wartościowe, jak zainspirować się ciekawą treścią oraz jak być na bieżąco z wydarzeniami kulturalnymi w Gdańsku.
Krok po kroku opisujemy narzędzia, które mogą być pomocne w rozwiązywaniu problemu nadmiaru informacji, którymi jesteśmy zalewani.
W tabeli znajduje się skrócony opis narzędzi. Może po zapoznaniu się z nią wiesz już, do którego interesującego cię narzędzia chcesz przejść.
W ostatnim etapie szkolenia znajduje się tabela, która porównuje wszystkie zaproponowane narzędzia. Jeśli nie chcesz czytać o każdym z narzędzi, możesz bezpośrednio przejść do tabeli [link do kroku 9 z tabelą] i wybrać to narzędzie, które najlepiej pomoże ci w rozwiązaniu twojego problemu.
Jeśli spodoba ci się wybrane narzędzie, zachęcamy cię do poznania następnych, zaproponowanych w szkoleniu
Kryteria | Planer | Newsletter | Feedly | RSS | Evernote | Buzzsumo | Quora | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skrócony opis | Wydarzenia kulturalne w Gdańsku | Kieszeń gromadząca interesujące materiały | Ciekawe treści z ciekawej strony | Na bieżąco z ulubioną treścią | Anonimowe obserwowanie | Osobisty notatnik z pomysłami i materiałami | Weryfikowanie wiarygodności autorów | Zdobywanie wiedzy od ekspertów |
Jeśli tabela ci nie pomogła, to zacznij szkolenie krok po kroku. Poznasz narzędzia, które cię zaciekawią i pomogą uporządkować wirtualny świat treści i pomysłów.