Prowadzący:Grzegorz Stunża
Rodzaj:Kurs online
Cena:Darmowy

Medialaby istnieją na świecie od trzydziestu lat. W Polsce wprowadzenie inicjatyw używających medialabowej etykiety można datować na 2010 rok, kiedy w Chrzelicach odbył się pierwszy „Obóz kultury 2.0 – medialab Chrzelice”. Sytuacja medialabów w Polsce nie jest najlepsza. Do tej pory nie powstała instytucja, która określałaby siebie jako medialab i była niezależna od innych podmiotów. Warto jednak zauważyć, że nawet pierwszy medialab do dzisiaj jest częścią uczelni MIT, trudno zatem uznać zupełną samodzielność za wyróżnik.

Historia polskich medialabów to historia rozwoju pomysłu, który dość szybko zaczął wykraczać poza cykl obozowych spotkań i rozwinął się w prężnie funkcjonujące inicjatywy działające przy instytucjach kultury, takie jak Medialab Katowice czy Medialab Gdańsk. To również historia upadku, ponieważ obozowa formuła medialabu – Obozu Kultury 2.0 – skończyła się po Medialabie Opole zorganizowanym w 2013 roku.

 


 

Na medialab składają się jednak nie tylko instytucje. W ramach kursu poznacie przykłady medialabowych działań oraz otrzymacie wskazówki dotyczące realizowania medialabowych aktywności. Można korzystać również z materiałów zewnętrznych. A jeśli zechcecie mocniej zaangażować się w prace madialabowe, zrealizujcie zadanie zaliczeniowe, zdobądźcie certyfikat ukończenia kursu i wdrażajcie w życie medialabową ideę!